Thursday, January 30, 2020

Resipi Nutella Cheesecake Tanpa Bakar/Oven

Assalamualaikum and hi,

Saya terjumpa beberapa gambar lama, di mana saya ada membuat satu kek Nutella tanpa perlu bakar! Saya pun tak ingat saya pernah buat kek ini. Haha. Mungkin sekitar 4 tahun yang lalu. Gambar pun sangatlah tidak berkualiti. Tapi saya kongsi sajalah. Haha.


2016...


Bahan - Bahan:

- 1 paket Biskut Marie (atau apa-apa mengikut citarasa)
- 1/3 Unsalted Butter (tidak beku)
- Coklat Nutella
- 500g cream cheese
- 1/2 cawan icing sugar
- Oat / hazelnut / almonds sebagai hiasan


Cara - Cara:

1. Kisar biskut marie sehingga hancur. Kemudian masukkan coklat nutella dan butter dan kisar.
2. Masukkan kisaran tadi di dalam bekas/dulang kek. Tekan dan mampatkan kisaran tersebut dan sejukkan di dalam peti ais chiller.
3. Menggunakan mixer, pukul cream cheese dan Nutella dan icing sugar sehingga sebati.
4. Letakkan ke atas base yang disejukkan tadi. Hias dengan oat / hazelnut / almonds.
5. Sejukkan selama 3 - 4 jam di peti sejuk bahagian chiller.
6. Siap untuk dihidang.

Selamat mencuba. :)

No comments

Post a Comment

© AQILAH ALI
Maira Gall